Koszulka Cristiano Ronaldo sprzedaje się jak świeże bułeczki

Niedawny bardzo głośny transfer piłkarza z Realu Madryt do konkurencyjnej drużyny – Juwentusu Turyn, odbił się szerokim echem w prasie sportowej. Zareagował na to także rynek odzieży sportowej.

Historyczny transfer

Nie było tajemnicą, że Real Madryt zarabia bardzo duże pieniądze na sprzedaży koszulek z nazwiskami swoich gwiazd, a z pewnością Cristiano Ronaldo do takich należał. Tym samym przyczyniał się znacząco do ogromnych zysków ze sprzedaży. Gdy świat obiegła informacja o przeniesieniu Ronaldo do Juwentusu, właściciele klubu z Turynu musieli zacząć zacierać ręce, ponieważ rozpoczęło to gorączkę na koszulkę z jego nazwiskiem w barwach nowego klubu.

Gorączka zakupowa

Niewątpliwie sprzedaż rośnie za każdym razem, gdy dochodzi do znaczącego wydarzenia, lub gdy sam piłkarz dokona czegoś niezwykłego, na meczu własnego klubu, lub podczas mistrzostw świata. Wydaje się jednak bezprecedensowe, że sprzedaż tylko w pierwszej dobie osiągnęła kosmiczną ilość 500 tysięcy sprzedanych koszulek z logo Juventusu i nazwiskiem Ronaldo.

Popularność piłkarza to zysk dla klubu

Transfer piłkarza pomiędzy dwoma dużymi klubami Ligi Mistrzów sprawił, że ludzie i prasa zaczęli porównywać jak sprzedawała się wcześniej koszulka Realu Madryt z tym, jak sprzedaje się z logiem Juventusu. Zarówno pod względem marketingowym, jak i socjologicznym jest to bardzo interesujące zjawisko, ponieważ dla laika będzie to medialny szum związany z tym, że ktoś zaledwie zmienił miejsce pracy, a dla zagorzałego fana będzie to informacja roku o znaczeniu zmieniającym nieraz podejście do tego, jakiemu klubowi kibicuje.

Start the discussion

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *