Piłkarscy celebryci

Kluby piłki nożnej przez ostatnie 30 lat urosły do rangi rozpoznawalnych marek kultury popularnej. Na mecze zespołów należących do Ligi Mistrzów czekają rzesze lokalnych fanów i niezliczone ilości kibiców, którzy oglądają transmisje przed telewizorami. Jednak o sukcesie medialnym i marketingowym całego biznesu związanego z piłką nożną decydują dokonania graczy w barwach tych klubów, którzy sami nieraz z dnia na dzień stają się rozchwytywanymi celebrytami.

Piłkarz jako osoba publiczna

Osobiste dokonania piłkarza decydują o jego karierze, oraz  bezpośrednio o dochodach, które potrafią osiągać astronomiczne kwoty.  Historia zna mnóstwo przykładów doskonałych piłkarzy, którym powiodło się tak mocno, że stali się znani na całym świecie. Nie zawsze i nie w każdym przypadku jest to sława w pełni zasłużona, jak pokazuje historia choćby Diego Maradony i jego zagrania ręką. Nie zmienia to jednak faktu, że ogromna popularność piłkarza bardzo łatwo przyciąga firmy, które chcą na tym zarobić.

Liga gwiazd

W Lidze Mistrzów bardzo łatwo znaleźć zespoły, w których gra cała plejada gwiazd piłki nożnej. Choćby zespół Realu Madryt słynie z tego, że angażuje do swego składu znane nazwiska, często w ramach wielomilionowych kontraktów. Z ogromnymi kosztami zatrudnienia piłkarskich celebrytów wiążą się jednak kosmiczne zyski, choćby z branży odzieży sportowej, gdyż znane nazwiska napędzają  sprzedaż coraz to nowych wersji koszulek sportowych. Nie od dziś wiadomo, że gdy jako nowość pojawi się na rynku, to koszulka Real Madryt sprzedaje się jak przysłowiowe ciepłe bułeczki.

Biznes się kręci

Piłka nożna to jednak w dużej mierze „show business” i wyczyny piłkarzy przekładają się na wyniki finansowe, sprzedane licencje przynoszą krociowe zyski. To wielka maszyna, którą napędza pasja fanów piłki nożnej.

Start the discussion

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *